Jdi na obsah Jdi na menu

Poskytované sociální služby

Klub Bárka je registrovanou sociální službou od roku 2007.

Identifikátor 2534444

 

Popis realizace poskytování sociální služby

Poslání Nízkoprahového zařízení:

Posláním nízkoprahového klubu Bárka je poskytovat bezpečné zázemí, podporu a pomoc dětem a mládeži z Kyjova a blízkého okolí ve věkové kategorii 7–26 let, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci nebo svým jednáním a životním stylem jsou vznikem této situace ohroženi. Posláním klubu je také vést uživatele k pozitivní změně v životním způsobu a k sociálnímu začlenění do jejich přirozeného prostředí.

Cíle:

  • Vytvářet podmínky pro zdravý vývoj klientů
  • Nabízet pomoc, podporu a bezpečný prostor při řešení nepříznivé životní situace a vést klienty k samostatnému řešení.
  • Klient, který má informace (informační servis, specifická prevence)
  • Klient, který zná rizika spojené s životním stylem (informační servis, specifická prevence, besedy)
  • Klient, který samostatně řeší situace (poradenství)
  • Klient, který je schopen vidět svou situaci z více úhlů (situační intervence, zpětná vazba, poradenství).
  • Klient, který nese zodpovědnost za své chování (situační intervence, zpětná vazba, poradenství).
  • Klient, který se aktivně podílí na řešení své situace (poradenství).
  • Klient, který je schopen navazovat a udržet si vztahy (práce ve skupině, poradenství).
  • Motivovat klienty k aktivnímu trávení volného času.
  • Klient, který zná alternativy trávení volného času a umí aktivně volný čas trávit (informační servis, program na klubu).
  • Zvýšit, posílit sociální schopnosti a dovednosti.
  • Klient, který je schopen vhodně komunikovat (situační intervence, práce se skupinou, např. nácvik komunikačních dovedností).
  • Klient, který je schopen vnímat a udržovat své hranice a hranice ostatních (zpětná vazba, situační intervence, poradenství).
  • Klient, který je schopen pružně a adekvátně reagovat v sociálních situacích (např. Úřad, informační servis, práce se skupinou).
  • Klient, který pracuje na svém seberozvoji (práce se skupinou, poradenství).
  • Klient, který je schopen vnímat a dodržovat pravidla (situační intervence, zpětná vazby).
  • Podpořit sociální začlenění a vést klienty k orientaci ve společnosti.
  • Klient, který je schopen se adaptovat na sociální prostředí (skupinová práce, poradenství, akce).
  • Klient, který se orientuje v hodnotách dané společnosti (zpětná vazba, edukativní programy, práce se skupinou).
  • Prostřednictvím svého působení v Kyjově přispívat k vzájemnému porozumění cílové skupiny a širší veřejnosti
  • Společnost, která nemá předsudky vůči cílové skupině (veřejné akce a PR).
  • Klient, který se integruje do společnosti (činnost klubu).
  • Společnost, která má informace o činnosti klubu (PR, kontakt s návaznými institucemi).
  • Snižovat sociální, zdravotní rizika související s životním stylem cílové skupiny
  • Klient, který zná rizika a dopady závislostního, kriminálního jednání, nezdravého způsobu života a promiskuity (specifická prevence, poradenství, práce se skupinou, besedy, workshopy).
  • Klient, který je schopen akceptovat odlišnosti v rase, pohlaví, názoru, náboženství, sexuální orientaci atd. (specifická prevence, situační intervence).

Formy poskytování sociální služby

  • Formy poskytování sociální služby od roku 2023 jsou ambulantní i terénní.

Doba poskytování služby

Ambulantní forma – otevírací doba klubu:

Běžný provoz:

Po:       13:00 – 17:00 hod.

Prázdniny:

Po:       10:00 – 14:00 hod.

 

Út:       13:00 – 17:00 hod.

 

Út:       10:00 – 14:00 hod.

 

St:        13:00 – 17:00 hod.

 

St:        10:00 – 14:00 hod.

 

Čt:       13:00 – 17:00 hod.

 

Čt:        10:00 – 14:00 hod.

 

Pá:       13:00 – 17:00 hod.

 

Pá:       10:00 – 14:00 hod.

Terénní forma

Denně v době 11:30 – 13:00 a 15:30 – 17:00 monitoring negativních vlivů ve vytipovaných lokalitách a přístupnost služby přímo v terénu.

Denně otevřené bezpečné on-line prostředí pro klienty, včetně monitoringu potřeb cílové skupiny.

Osobní konzultace mimo otevírací dobu klubu po telefonické domluvě.

V době vánočních prázdnin je klub uzavřen.

 

Kapacita terénní formy služby – max. 2 uživatelé v jeden okamžik, v případě skupinové intervence 10 uživatelů v jeden okamžik

Kapacita služby:

  • max. 12 uživatelů v jeden okamžik / ambulantní forma
  • max. 2 uživatelé v jeden okamžik, v případě skupinové práce 10 uživatelů v jeden okamžik / terénní forma

Vstup uživatele do služby

Při vstupu do klubu je uživatel osloven pracovníkem, který představí službu, seznámí jej s pravidly, právy a povinnostmi. Tato část se nazývá prvokontakt.

Prvokontakt probíhá při první návštěvě zařízení nebo při prvním kontaktu v terénu. Prvokontakt obsahuje dotaz na oslovení (jméno nebo přezdívka) na věk zájemce (pouze rok narození) a místo bydliště (město, obec).

Zájemce o službu, který spadá do cílové skupiny, je seznámen:

  • s názvem služby, otevírací dobou, okruhem osob, kterým je sociální služba poskytována, dostane leták
  • s rolí pracovníků („Jsem …, mám tady na starosti …, kdykoli se tu bude něco dít nebo budeš cokoliv potřebovat, můžeš se na mě obrátit.“)
  • s možností zůstat v anonymitě (pod přezdívkou)
  • s prostory, které mu jsou k dispozici
  • s pravidly, podle kterých klub funguje

Zájemce je také informován o anonymní evidenci získaných údajů a o všech, kdo mají přístup k těmto materiálům. Dále o nabízených službách (využití prostoru, poradenství, informační servis, doprovodné služby, krizová intervence, vhodné volnočasové aktivity, doučování apod.), o tom, komu je služba určena, jaká má uživatel práva a povinnosti, o tom, jaká jsou pravidla a sankce při užívání služby, o zásadách (anonymita a mlčenlivost, aktuálnost, nízkoprahovost), o charakteru, rozsahu služby, je informován o možnostech stěžovat si a jednorázově odmítnout kontakt. Zájemce nakonec uzavírá s pracovníkem ústní smlouvu o poskytování sociálních služeb. Termín uzavření smlouvy se odvíjí od počtu návštěv uživatele, vhodné příležitosti projednat informace (uživatel může přijít na chvíli, během krátké doby odchází, řeší jiné záležitosti – krizová intervence…). Uzavřením smlouvy uživatel stvrzuje, že se seznámil s pravidly klubu a případnými sankcemi za jejich nedodržování, se svými právy a povinnostmi a zároveň souhlasí, že bude opakovaně během svých návštěv aktivně oslovován pracovníkem, budou mu nabízeny rozhovory a jiné sociální služby. Uživatel má právo nabízené služby vždy jednorázově odmítnout. Následně se uzavře smlouva mezi poskytovatelem a uživatelem. Při uzavírání smlouvy by mělo dojít k vydefinování zakázky a stanovení osobního cíle zájemce (co zájemce chce naplnit tím, že službu využije). O cílech rozhoduje klient, pracovník ho může motivovat a vést k přemýšlení. Minimálním cílem může být už sám pobyt v zařízení ve volném čase uživatele a setkávání se s vrstevníky.

Cíle jsou pravidelně revidovány, nejpozději však po půl roce. Osobní cíle se v průběhu doby mohou měnit, v tomto případě je sepsán Záznam o individuálním plánování s uživatelem služby.

Poskytování sociální služby v průběhu prvokontaktu je možné v případě akutní tíživé sociální situace.

Nespadá-li uživatel do cílové skupiny, může mu pracovník poskytnout základní sociální poradenství, případně doporučit jinou vhodnou službu (zařízeni) a rozloučí se s ním.

Pravidla pro odmítnutí zájemce o službu:

Uživateli může být odmítnuto poskytnutí služeb, a to v případě, že:

  • nespadá do okruhu osob cílové skupiny
  • požaduje jiný druh služeb, než které nabízíme
  • ze zdravotních důvodů: pravděpodobnost přenosu infekce, zdravotní handicap evidentně omezující vstup, nevidomí, neslyšící, klub není přizpůsoben těmto speciálním potřebám
  • požaduje službu mimo stanovenou dobu pro jejich poskytování
  • je naplněna kapacita osob právě využívající službu

Je možné dát doporučení, aby přišel později a vybavit jej základními informacemi formou letáku (bezpečný prostor, čistá zóna, možnost útočiště). Uživatel má právo si v případě odmítnutí poskytnutí služeb stěžovat. Je o tom při odmítnutí informován.

Pracovník klubu poskytne zájemci o službu, kterého musel z výše uvedených důvodů odmítnout, základní informace o návazných službách, pokud bude z jeho strany zájem. Pracovníci mají k dispozici seznam institucí v tištěné formě.

Zásady poskytovaných služeb:

  • Nízkoprahovost: pracovníci se snaží pracovat na maximální přístupnosti služby pro cílovou skupinu, tedy odstranit časové, psychologické, prostorové a finanční bariéry a vytvořit prostředí blízké přirozenému prostředí cílové skupiny.
  • Respekt: pracovníci respektují individualitu každého uživatele služby, jeho svobodu a osobní potřeby. V pravidlech NZDM je zakotven základní požadavek na respekt mezi uživateli služby k sobě navzájem. Pracovníci respektují uživatele služby jako svébytnou osobnost, schopnou samostatně rozhodovat o sobě a o své životní situaci.
  • Aktuálnost a flexibilita: pracovníci flexibilně reagují na aktuální situaci – změnu cílové skupiny, aktuální potřeby uživatelů služby a přizpůsobení programů či nabídky volnočasových aktivit. Anonymita a mlčenlivost: příchozí mají možnost využít služeb NZDM anonymně, bez poskytování osobních údajů, nebo poskytují takové informace, které uznají za vhodné. Pracovníci i případní stážisté a dobrovolníci jsou vázání mlčenlivostí – závazek mlčenlivosti

 

 

Metody práce:

  • Kontaktní práce – řízený rozhovor na určité téma se zájemcem/uživatelem. Může probíhat a během tvořivých dílen, při volnočasových činnostech na klubu, při sportovních činnostech (venkovní prostranství, fotbalové hřiště).
  • Řízený rozhovor – pracovníkem vedený rozhovor pro zjištění aktuální situace uživatele, jeho názorů, pohnutek, zvyků a postojů. Nejčastěji probíhá při krizové intervenci, situační intervenci, informačním servisu klientovi.
  • Skupinová intervence– tematická beseda, aktivita při specifické prevenci, tvořivá dílna, hudební kroužek (zpívání a hraní na nástroje)
  • Individuální práce s klientem – fáze prvokontaktu, sepisování a revize Smlouvy o poskytování sociálních služeb s uživatelem, individuální plánování, krizová intervence (i se zájemcem o službu), informační servis zájemci o službu/uživateli, případová práce, doučování, volnočasové činnosti apod.
  • Práce s uživateli on-line – aktuálně přes sociální síť Facebook. Facebook je prostředkem pro komunikaci mezi pracovníky klubu Bárka a uživateli. Přes facebook poskytujeme tyto sociální služby:
  • Informační servis: v případě konání nějaké akce, nebo pokud bude potřebovat nějaké informace.
  • Poradenství: pokud bude potřebovat s něčím poradit
  • Krizová intervence: pokud bude potřebovat vyřešit nějaký problém
  • Chat: pro kontaktní práci

Základní nabídkové činnosti/ intervence při poskytování sociálních služeb:

  • Základní sociální poradenství (intervence) – cílem je zorientovat uživatele v situaci, v níž se nachází, provést rozbor dalších možností při řešení této situace i s možnými následky a podpořit při realizaci dalšího postupu řešení, předání kontaktů na další zařízení s možností doprovodné služby).
  • Kontaktní práce – cílem je navázání kontaktu s uživatelem služby, získání důvěry a v případě potřeby motivace pro využití dalších služeb nabízených zařízení (poradenství, doprovodná služba aj.).
  • Informační servis klientovi – poskytování potřebných informací o návazných službách (adresy institucí, škol, poraden, center volného času, DDM apod.), které naše zařízení neposkytuje. Děje se tak prostřednictvím rozhovoru, volného přístupu k PC (možnost pomoci klientovi v hledání a orientaci v síti internet). Děje se i při běžném rozhovoru (povídání o problému, nebezpečí, možnostech). Informační servis se poskytuje i zájemci o službu.
  • Krizová intervence – cílem je poskytnout klientovi na nezbytně dlouhou dobu podporu v extrémní kritické životní situaci a zajistit klientovi odbornou následnou péči (kontakt s azylovým domem, policií, zdravotním personálem, rodinou).
  • Situační intervence – cílem je řešit konfliktní situace, vést uživatele ke konstruktivním způsobům řešení konfliktů. Pracovník vstupuje do interakce s uživatelem, prostor pro motivaci, řešení.
  • Skupinová práce – Cílem je objektivní informovanost a zprostředkovaná zkušenost cílové skupině prostřednictvím tematických besed, přednášek a diskuzí. Zejména týkajících se problematiky dospívání, možností osobního růstu uživatele, možnosti zapojení do společenského života podle vlastních možností a schopností. Při přednáškách je kladen důraz na zapojení klientů a získání zkušenosti prostřednictvím prožitku.
  • Zprostředkování dalších služeb – cílem je podpořit uživatele při jednání s úřady, institucemi a organizacemi poskytujícími návazné služby (psycholog, PPP, psychiatr, kurátor pro mládež, lékař, ad.). V případě zájmu klienta může pracovník návazné služby dojednat a doprovodit jej při návštěvě v těchto zařízeních. Zprostředkování se může poskytnout i zájemci o službu, nejen klientovi, avšak zpravidla je tato služba poskytována až v souvislosti s podáváním informací o nízkoprahových službách, zjišťování zakázky, s individuálním plánováním.
  • Kontakt s institucemi ve prospěch klienta – Jedná se o intervence realizované pracovníkem (ústně, telefonicky, písemně) u institucí návazné péče nebo dalších institucí, které ovlivňují uživatelův život. Kontakt je realizován se souhlasem a vědomím uživatele, nejlépe za jeho přítomnosti.
  • Práce s blízkými osobami – osobní kontakt či telefonická konzultace s rodinným příslušníkem klienta. Probíhá v prostorech klubu nebo po telefonu. Kontakt vychází ze zakázky klienta, jeho souhlasu.
  • Individuální aktivizace – individuální práce s klientem s cílem rozvinout jeho schopnosti.
  • Pomoc s přípravou do školy
  • Omezení poskytnutí služby – uživatel služby, který opakovaně poruší pravidla, může mít omezené poskytování služby – např. zákaz vstupu do klubu v otevírací době. Je mu nabídnuta možnost přijít na osobní pohovor po předchozí dohodě s pracovníkem, a to mimo otevírací dobu.
  • Odmítnutí služby – uživateli může být odmítnuto poskytnutí služeb, a to v případě viz výše.

Všechny uvedené sociální služby jsou poskytovány podle provozního řádu, s výjimkou mimořádných jednorázových akcí. V tomto případě je veřejnost informována prostřednictvím letáků, plakátů a také viditelně vyvěšenými změnami, na místě přístupném veřejnosti (nástěnka) s dostatečným časovým předstihem (min. 1 týden před konáním akce).

 

POSKYTOVANÉ ZÁKLADNÍ ČINNOSTI NÍZKOPRAHOVÉHO ZAŘÍZENÍ KLUBU BÁRKA V ROZSAHU POTŘEB A TÉMAT JSOU V SOULADU S REGIONÁLNÍMI KARTAMI SLUŽEB JMK

https://socialnisluzby-jmk.kr-jihomoravsky.cz/Folders/6485-1-Regionalni+karty+socialnich+sluzeb+-+dokumenty.aspx

file:///C:/Users/Kancel%C3%A1%C5%99/Downloads/62_Regionalni+karta+sluzeb_NZDM_JMK_2017.pdf

 

Způsob, jakým jsou uživatelé zapojeni do rozhodování o využití služby

V zařízení může uživatel v souladu s viditelně vyvěšenými pravidly zdarma využívat prostor, počítače a internet, poslouchat vlastní hudbu, využít dostupné literatury a věnovat se volnočasovým aktivitám dle vlastního výběru, popř. nabídky.

Uživatelé jsou podporováni v realizaci vlastních volnočasových aktivit. Uživatel rozhoduje o využití služby určením osobního cíle a sestavením individuálního plánu, tzn. jednotlivé kroky k dosažení osobní cíle. Cíle a individuální plány uživatele jsou podle potřeby nebo minimálně jednou za půl roku vyhodnocovány uživatelem a jeho klíčovým pracovníkem, příp. se mění. Individuální plánování probíhá se všemi uživateli služby, pokud si někteří svého cíle nejsou vědomi, pracovníci s nimi na tomto cíli pracují a pomáhají mu jej vydefinovat.

Každý pracovník klubu má roli klíčového pracovníka pro určitou část uživatelů, s kterými průběžně vytváří individuální plán. Zároveň má uživatel právo vybrat si pracovníky, kteří budou mít podíl na naplňování cílů.

Uživatel služby má právo kdykoliv změnit svého klíčového pracovníka. Také má právo do své dokumentace nahlížet kdykoliv o to požádá.

Další možností, jak se mohou uživatelé zapojit a také ke kontrole kvality poskytovaných služeb používá Klub Bárka dotazníky, kterými se zjišťuje spokojenost uživatelů, jejich potřeby i návrhy. Jsou vytvářeny minimálně jednou ročně. Uživatelé jsou zapojováni na základě jejich rozhodnutí i do jiných dotazníkových šetření.

Stížnosti

Každý uživatel NZDM klubu Bárka má právo si stěžovat na způsob a formu poskytování služby nebo na činnost (přístup) pracovníka, poskytujícího tuto službu. S touto skutečností jsou seznámeni již při prvokontaktu. Informační leták „Máš potřebu si stěžovat?“ je vyvěšen v prostorách klubu Bárka.

Stížnosti jsou dobrým a vhodným ukazatelem stavu věcí v zařízení. Jsou pravidelně jednou za rok analyzovány a vyhodnocovány a výsledná data slouží k revizi služeb – jak je služba vnímána, co se daří, co ne. Napomáhá to k zajištění aktuálnosti poskytování služeb.

Za stížnost považujeme slovní projev, obsahující záměr uživatele, že si chce nebo bude stěžovat. Kromě stížností rozlišujeme ještě podněty, připomínky a návrhy. Podnětem rozumíme informaci od zájemců či uživatelů, která přináší nové nápady a náměty, které přispějí k rozvoji nabídky pro uživatele.

Připomínky vnímáme jako doplňující informaci k tomu, co již funguje a co by šlo vylepšit.

Návrhy ukazují na cestu řešení připomínky, nebo podnětu.

Forma stížnosti:

Ústní (osobně, telefonicky)

  • kterémukoli pracovníkovi klubu (pracovník učiní písemný záznam: „záznam ústní stížnosti“ ve složce stížnosti)
  • jiné důvěrné osobě, která za něj stížnost vyřídí
  • pracovníkovi Klubu Bárka
  • řediteli Charity Kyjov Ing. Vladimíru Měchurovi

Písemná (na jakýkoli formát papíru)

  • poštou (viz adresy níže)
  • elektronicky (viz adresy níže)
  • prostřednictvím sociálních sítí
  • do schránky důvěry v Klubu Bárka (barový pult ve velké klubovně)
  • do schránky na dopisy na oplocení venkovního prostoru klubu (adresa níže)
  • do schránky na dopisy na budově Charity (adresa níže)

Adresy, kam je možné zasílat stížnost:

Stížnost může být anonymní nebo podepsaná, může ji podat i stěžovatelem pověřená osoba (zástupce).

Stížnost na uživatele je projednána na týmové poradě, kde se k ní vyjádří zainteresovaní pracovníci a výsledné řešení sdělí vedoucí zařízení písemně stěžovateli a současně také pracovníku služby, resp. zaměstnanci Charity, na kterého byla podána stížnost.

Stížnost na pracovníka řeší přímý nadřízený. Stížnost je projednána s příslušným pracovníkem na poradě, mohou se k tomu vyjádřit ostatní pracovníci. V případě, že si na pracovníka stěžuje uživatel služby, vedoucí s ním v soukromí tuto stížnost prodiskutuje, zjistí její závažnost a zvolí následně opatření. Dle závažnosti řeší vedoucí přestupek s ředitelem Charity Kyjov. Pracovník může být potrestán dle Pracovního řádu Charity Kyjov.

Stížnost na vedoucího řeší ředitel Charity Kyjov. Stížnost může být projednána s ostatními pracovníky na poradě a dle závažnosti se mohou obrátit na ředitele Charity Kyjov. Ten zjistí od zainteresovaných pracovníků závažnost přestupku a zvolí následné opatření. Vedoucí může být potrestán dle Pracovního řádu Charity Kyjov.

Lhůta na vyřízení ústní i písemné stížnosti je 1 měsíc, a vyrozumění je vždy písemné. Pokud stěžovatel udá adresu, bude mu na ni odpověď doručena. Stěžovatel si ji také může osobně vyzvednout u pracovníka klubu. Je-li stížnost anonymní, odpověď bude veřejně vyvěšena v klubu, bez osobních a intimních podrobností obsahu, na viditelném místě k tomu určeném a po 3 týdnech bude uložena do složky k tomu určené v kanceláři pracovníků.

Je-li stížnost vulgární a anonymní, je anonymnímu stěžovateli veřejně písemně oznámeno, že taková stížnost nebude řešena. Také tato stížnost bude uložena do složky k tomu určené v kanceláři pracovníků.

Odvolání se proti rozhodnutí:

Každý stěžovatel, i osoba, která je předmětem stížnosti, má právo se do 30 dnů odvolat proti vyrozumění o sjednané nápravě k vyšší instituci (řediteli Charity Kyjov, Ombucman).

Stěžovateli nevzniká právní nárok, aby na základě jeho stížnosti byly provedeny určité úkony, i když se jich domáhá nebo aby byla stížnost prověřována jím navrhnutým způsobem.

Vždy je vhodné oznámit stěžovateli důvody, kvůli kterým jeho přání nebylo vyslyšeno. Podněty, připomínky a návrhy řeší pracovník na místě s danou osobou. Není-li to z charakteru věci možné (např. není-li to v zájmu služby) nebo to není v jeho kompetenci (nákup zboží, odstranění částí budovy) doporučí osobě, která podnět, připomínku nebo námět vznesla, aby ji zaznamenala do knihy přání a stížností nebo do schránky důvěry. Podněty, návrhy a připomínky projednají pracovníci na poradě týmu v nejbližším termínu.

Stížnosti ústní i písemné se evidují a ukládají po dobu 2 let v uzamykatelné skříni v kanceláři pracovníků nízkoprahového klubu Bárka, v odpovídající složce k tomu určené. Po uplynutí 2 let je skartována vedoucím zařízení.

Ukončení poskytování služby

Způsob ukončení poskytování služeb ze strany uživatele:

  • přestane do zařízení docházet
  • služba končí naplněním cílů uživatele – dohodou

Způsob ukončení poskytování služeb ze strany zařízení:

  • dohodou – při naplnění kapacity
  • uživatel nespadá do cílové skupiny
  • při porušování pravidel a neplnění sankcí
  • při zániku služby

Spoluúčast uživatele na službě – Služby jsou poskytovány bezplatně.

Materiální a technické zabezpečení realizace sociální služby

Zařízení se nachází v blízkosti městského parku města Kyjova, je uprostřed dvora za plátnem Letního kina a jedná se o samostatně stojící nebytové prostory, které jsou ve vlastnictví města Kyjova a Charita Kyjov je má v pronájmu. Zahrnují: 3 místnosti (klubovnu, malou klubovnu a kontaktní místnost), kancelář pro pracovníky, zázemí pro pracovníky a kuchyňku, předsíň a 2 toalety. U budovy je přístřešek, využívaný jako sklad. Výměra celého prostoru dohromady je 85 m². V klubovně je k dispozici stolní fotbal, PC s internetem, místa k sezení (gauče + dřevěné lavice), odpočinkový kout s polštáři a barový pult. Na stropě místnosti je umístěn dataprojektor a nad oknem plátno. Klienti mají možnost v klubovně posedět, využít klubové knihovny, počítače nebo využít veškeré další vybavení. Mají zde k dispozici knihovnu, stolní hry a sportovní vybavení (boxovací pytel, posilovací stroj, badminton, kuželky, freesbee, šipky). Ke klubovně náleží malá kuchyňka s potřebným vybavením. Nachází se zde lednička, mikrovlnka, plynový sporák, nádobí, příbory, kuchyňský dřez.

V malé klubovně je stůl se židlemi, šipky, knihovna, skříň na pomůcky, materiály a dřezová skříňka na umývání rukou. V oddělené kontaktní místnosti se nachází kolečková křesla, gauč, konferenční stolek, PC pro přípravu uživatelů služby do školy, stůl se židlí a hudební nástroje (2 kytary, baskytara, elektrická kytara, klávesy a mikrofon). Jsou zde uložené také kytarové kombo, zesilovače na beat box.    V malé klubovně i kontaktní místnosti probíhají tvořivé dílny, hry a příprava do školy.